15 tot 20

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)
SKU: N/A

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

Bekijk oefening

Serveren

0 out of 5
(0)
SKU: N/A

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

Bekijk oefening

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

SKU: N/A

Serveren

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

SKU: N/A

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

Serveren

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

Serveren

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

Resultaat 61–80 van de 84 resultaten wordt getoond

X