15 tot 20

Schoolpleincurling

Bekijk spel

Serveren

Bekijk spel

Rally

0 out of 5
(0)
SKU: N/A

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van precisie.

Uitleg van het spel:

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Alle kinderen hebben een racket en per tweetal een bal.
– Elk kind heeft drie pylonen op vijf meter van het net staan.
– De kinderen spelen in tweetallen met elkaar.
– Probeer met een forehand of backhand de pylonen (die 50 cm van elkaar staan) van de ander te raken.
– De ander mag de bal direct terugslaan of de bal pakken en na een stuit terugslaan.
– Een pylon die wordt geraakt wordt neergelegd of omgedraaid.
– Welk tweetal heeft als eerste één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan, het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel:
15 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 4 rackets;
– 12 pylonen.

Bekijk oefening

Rupsje

0 out of 5
(0)
SKU: N/A

Doel van het spel:
Probeer zo snel mogelijk samen als groep een bepaalde afstand af te leggen.

Uitleg van het spel:
Maak aantal gelijkwaardige groepen en vorm een rij. Tussen de spelers wordt een ballon geplaatst die geklemd moet blijven zitten; handen mogen niet gebruikt worden en dienen boven het hoofd gehouden te worden. De groepen dienen zo snel mogelijk een afstand af te leggen. Als een ballon losraakt, dient de hele groep opnieuw vanaf de startlijn te beginnen.

Duur van het spel:
5-10 minuten

Benodigdheden:

– aantal ballonnen;
– aantal pylonen.

Bekijk oefening

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)
SKU: N/A

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

Bekijk oefening

Serveren

0 out of 5
(0)
SKU: N/A

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

Bekijk oefening

Rally

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van precisie.

Uitleg van het spel:

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Alle kinderen hebben een racket en per tweetal een bal.
– Elk kind heeft drie pylonen op vijf meter van het net staan.
– De kinderen spelen in tweetallen met elkaar.
– Probeer met een forehand of backhand de pylonen (die 50 cm van elkaar staan) van de ander te raken.
– De ander mag de bal direct terugslaan of de bal pakken en na een stuit terugslaan.
– Een pylon die wordt geraakt wordt neergelegd of omgedraaid.
– Welk tweetal heeft als eerste één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan, het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel:
15 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 4 rackets;
– 12 pylonen.

SKU: N/A

Rupsje

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Probeer zo snel mogelijk samen als groep een bepaalde afstand af te leggen.

Uitleg van het spel:
Maak aantal gelijkwaardige groepen en vorm een rij. Tussen de spelers wordt een ballon geplaatst die geklemd moet blijven zitten; handen mogen niet gebruikt worden en dienen boven het hoofd gehouden te worden. De groepen dienen zo snel mogelijk een afstand af te leggen. Als een ballon losraakt, dient de hele groep opnieuw vanaf de startlijn te beginnen.

Duur van het spel:
5-10 minuten

Benodigdheden:

– aantal ballonnen;
– aantal pylonen.

SKU: N/A

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

SKU: N/A

Serveren

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

SKU: N/A

Rally

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van precisie.

Uitleg van het spel:

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Alle kinderen hebben een racket en per tweetal een bal.
– Elk kind heeft drie pylonen op vijf meter van het net staan.
– De kinderen spelen in tweetallen met elkaar.
– Probeer met een forehand of backhand de pylonen (die 50 cm van elkaar staan) van de ander te raken.
– De ander mag de bal direct terugslaan of de bal pakken en na een stuit terugslaan.
– Een pylon die wordt geraakt wordt neergelegd of omgedraaid.
– Welk tweetal heeft als eerste één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan, het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel:
15 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 4 rackets;
– 12 pylonen.

Rupsje

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Probeer zo snel mogelijk samen als groep een bepaalde afstand af te leggen.

Uitleg van het spel:
Maak aantal gelijkwaardige groepen en vorm een rij. Tussen de spelers wordt een ballon geplaatst die geklemd moet blijven zitten; handen mogen niet gebruikt worden en dienen boven het hoofd gehouden te worden. De groepen dienen zo snel mogelijk een afstand af te leggen. Als een ballon losraakt, dient de hele groep opnieuw vanaf de startlijn te beginnen.

Duur van het spel:
5-10 minuten

Benodigdheden:

– aantal ballonnen;
– aantal pylonen.

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

Serveren

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

Rally

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van precisie.

Uitleg van het spel:

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Alle kinderen hebben een racket en per tweetal een bal.
– Elk kind heeft drie pylonen op vijf meter van het net staan.
– De kinderen spelen in tweetallen met elkaar.
– Probeer met een forehand of backhand de pylonen (die 50 cm van elkaar staan) van de ander te raken.
– De ander mag de bal direct terugslaan of de bal pakken en na een stuit terugslaan.
– Een pylon die wordt geraakt wordt neergelegd of omgedraaid.
– Welk tweetal heeft als eerste één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan, het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel:
15 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 4 rackets;
– 12 pylonen.

Rupsje

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Probeer zo snel mogelijk samen als groep een bepaalde afstand af te leggen.

Uitleg van het spel:
Maak aantal gelijkwaardige groepen en vorm een rij. Tussen de spelers wordt een ballon geplaatst die geklemd moet blijven zitten; handen mogen niet gebruikt worden en dienen boven het hoofd gehouden te worden. De groepen dienen zo snel mogelijk een afstand af te leggen. Als een ballon losraakt, dient de hele groep opnieuw vanaf de startlijn te beginnen.

Duur van het spel:
5-10 minuten

Benodigdheden:

– aantal ballonnen;
– aantal pylonen.

Schoolpleincurling

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:
Curlen op het schoolplein.

Uitleg van het spel:
Maak 3 of 4 cirkels met stoepkrijt op het plein. Ieder kind krijgt een aantal (kleine) balletjes en moet deze in de cirkels proberen te rollen.
Per cirkel spreek je een aantal punten af, de middelste cirkel heeft uiteraard het hoogst aantal punten.

Wie heeft de meest punten?

Tip: probeer de ballen van de ander weg te stoten zoals bij curling.

Duur van het spel::
10-20 minuten

Benodigdheden:
– Stoepkrijt
– Kleine balletjes

Serveren

0 out of 5
(0)

Doel van het spel:

– Ontwikkelen van de basis servicebeweging.
– Inschatten van een aankomende bal (timing).

Uitleg van het spel::

– De kinderen werken in tweetallen op 1/8 zaal.
– Eén tweetal wacht.
– Per tweetal is er een racket en een bal.
– 3 pylonen in groepjes van drie, vier meter van het net.

– Het kind met racket en bal probeert vanaf de achterlijn met een service de pylonen te raken.
– Begin met je racket boven je hoofd en gooi de bal voor je, ongeveer 50 cm omhoog en sla de bal net boven je hoofd weg.
– De andere speler vangt de bal na een stuit en gooit de bal bovenhands terug.
– Als de pylon wordt geraakt, wordt deze neergelegd of omgedraaid.
– De kinderen wisselen steeds van functie en speelhelft na acht keer serveren.
– Welk tweetal heeft als eerst één of twee pylonen om?
– Het winnende team mag blijven staan. Het andere tweetal wisselt met het wachtende tweetal.

Duur van het spel::
15-20 minuten

Benodigdheden:

– 2 ballen (1 per tweetal);
– 2 rackets;
– 6 pylonen.

Resultaat 61–80 van de 92 resultaten wordt getoond

X